نخستین رویداد ملی جغرافیا

نخستین رویداد ملی جغرافیا، بستری برای ایجاد ز یست بوم نوآوری و تقویت استارت‌آپ‌های خلاق

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۵ اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۲۹۵

نخستین رویداد ملی جغرافیا، با همکاری «مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری» و «موسسه جغرافیای دانشگاه تهران» در اردیبهشت‌ماه 1401 برگزار خواهد شد.

این رویداد ملی، به‌عنوان بستری مناسب برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری و تقویت استارت‌آپ‌های خلاق در حوزه مجموعه علوم جغرافیایی کشور به‌شمار می‌آید. چرا که طی سال‌های اخیر، موضوع بیکاری دانشجویان و دانش‌آموختگان در بسیاری از رشته‌های علوم انسانی به یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور تبدیل شده است. این چالش با توجه به بیکاری چشمگیر دانشجویان و دانش‌آموختگان در مجموعه علوم جغرافیایی ابعاد وسیع‌تری پیدا کرده است. علی‌رغم وجود اساتید بسیار توانمند، دانشجویان جوان و با انگیزه، نهادهای مرتبط با مجموعه علوم جغرافیایی و بحران‌های فراگیر جغرافیایی در کشور، ارتباط درخور و شایسته بین توانمندی های گوناگون در رشته‌های مجموعه علوم جغرافیایی با تقاضاهای بخش خصوصی و دولتی شکل نگرفته است و در صورت عدم حل این چالش، دانش جغرافیا در آینده‌ای نزدیک با بحران هویت روبرو خواهد شد. پیشنهاد موسسه و دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران، برای ایجاد یک زیست‌بوم نوآوری و تقویت استارت آپ های خلاق، به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم، برگزاری رویداد جغرافیایی است؛ که نخستین مورد آن در اردیبهشت‌ماه 1401 برگزار خواهد شد.

در این رویداد، 40 دانشگاه، 25 دستگاه اجرایی، شتابدهنده‌ها، صندوق های خطرپذیر، شرکت های دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها حضور دارند و هدف از برگزاری این رویداد حل مسائل کشور و تجاری‌سازی ایده‌های مرتبط با جغرافیا است. لذا از کلیه علاقمندان (اعضای هیئت علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تبریز) درخواست می‌شود ضمن دانلود فایل ارائه طرح، ایده‌های فناورانه و نوآورانه خود را به نشانی موسسه جغرافیای دانشگاه تهران ارسال کنند. پوستر، بروشور رویداد، فرم پیشنهاد طرح و گزارش راهنمای رویداد ملی جغرافیا پیوست می‌باشد.

پوستر رویداد

بروشور رویداد

فرم پیشنهاد طرح و گزارش راهنمای رویداد ملی جغرافیا


نظر شما :